Det er knowhow, vi går i byen med

MicroPartner leverer gerne alle skiver af CRM-salamien hele vejen til den færdige løsning – men vil helst levere én skive ad gangen. Det er erfaringen, at det er den bedste måde at føre CRM-projektet fra idé til virkelighed.

Allensv

Når CRM-specialisten MicroPartner stiller hos en kunde for at designe en CRM-løsning, er ønskesituationen, at kunden har gjort et stykke forarbejde og tænkt grundigt over de ønskede funktioner, eksempelvis som Brødrene Dahl.

– Som udgangspunkt kender kunden sin egen forretning bedst. Vi er gode til at involvere brugerne ude hos kunden og finde ud af, hvem der kan byde ind med hvad. Når vi griber arbejdet an på den måde, er brugerne med til at designe systemet ud fra deres krav og ønsker, siger Allen Campbell.

– Vi er kundens teknologipartner – det er knowhow, vi går i byen med. Når vi tager fat på designdelen, er det med udgangspunkt i Microsofts UX-retningslinjer for design, siger Allen Campbell, seniorkonsulent hos MicroPartner.

Fokuser på handlingsorienteret indsigt

Boxer, udbyderen af tv-kanaler og datterselskab af det svenske Boxer TV Access, er en af MicroPartners tunge kunder.

Boxers CRM-løsning har været i drift i 18 måneder, og har været rødglødende fra dag ét. Selskabet opretter 5.000 sager hver dag, og på halvandet år er der blevet oprettet 2,7 millioner sager med mere end 24 millioner aktiviteter (9 per sag).

– Som eksemplet med Boxer illustrerer, kan CRM-systemet håndtere uendelige mængder af data. Det gælder om at fokusere på handlingsorienteret indsigt, ikke på data. Man skal virkelig passe på, hvor mange lister man har, og hvor mange data, man præsenterer for sælgerne. Præsenter kun det allervigtigste, ellers bliver det uoverskueligt, rådgiver Allen Campbells.

Fuld fart frem med CRM i skyen

Efterhånden kan de fleste applikationer ligge i skyen. For fem år siden begyndte Boxer som MicroPartners første kunde i Danmark at køre sin CRM-løsning som cloud computing.

– Det var en stor, teknisk udfordring, husker Allen Campbell.

Blandt fordelene ved CRM i skyen er, at løsningen er en del af Office 365 og SSO (Single Sign-On), og at der foretages automatiske opdateringer.

– Når løsningen ligger i skyen, skal vi sørge for at sidde med på Microsofts tog og være skarpe på, at vores funktionalitet fungerer hele tiden, bemærker Allen Campbell og fortsætter:

– Men det betyder også, at når det hele spiller, så sidder brugerne og tænker: “Det her er præcis, hvad jeg har brug for i mit arbejde.”

Langvarigt partnerskab i skiver

Når CRM-systemet er færdigudviklet og implementeret, handler det om uddannelse og efteruddannelse. Samarbejdet stopper ikke, efter at projektet rent teknisk er afsluttet.

MicroPartner vil allerhelst involveres i langvarige partnerskaber, hvor vi tager ansvaret for den it-understøttende del af projektet samt understøttelse af CRM-processerne. Som Allen Campbell udtrykker det:

– Vi leverer gerne alle skiver af salamien, men vil gerne levere i små bidder.

Allen Campbell, seniorkonsulent, MicroPartner