Hvad er en Costumer Journey?

En Costumer Journey er den komplette oplevelse, en kunde har med dit brand eller din virksomhed. Når du opretter et vellykket kundekampagneforløb, kan du reducere omkostningerne, øge omsætningen samt etablere og pleje kundeloyalitet overfor din virksomhed eller brand.

Tænk på en Costumer Journey som en kampagne, hvor kunden tages med på en rejse. Rejsen starter typisk med en email og slutter med en subscriber, en deltager til et webinar, et nyt kundeemne, en salgsmulighed eller måske endda et regulært salg.

Ved at bruge Customer Journey i Dynamics 365 Marketing registrerer marketing-insights-tjenesten al information om interaktionerne fra hver kontaktperson. Og denne data kan bruges til et videre forløb til nye Costumer Journeys.

Du kan bruge Costumer Journey i Dynamics 365 Marketing til at oprette en model, der hjælper dig med at vejlede medlemmer af et valgt marketingsegment gennem dette forløb ved brug af emails, aktiviteter, surveys og meget mere.

Af Dennis Rasmussen, Office365/Dynamics365 konsulent, Micropartner

Et eksempel på en Costumer Journey. Costumer Journey kan designes med komplekse triggers, if/then forhold og flere veje igennem rejsen. Hvis emailen åbnes, vil kontakten modtage endnu en email med et målrettet tilbud og der oprettes et lead i systemet. Hvis de ikke åbner emailen inden fem dage, bliver der sendt en opfølgende email med yderligere muligheder, hvis den åbnes/ikke åbnes.

Segmenter målretter din Costumer Journey

Costumer Journey-modtagerne defineres af segmenter, som du selv bygger i Dynamics 365 Marketing. Segmenter er blandt andet baserede på interaktionsdata fra marketing-insights-tjenesten, hvor der genereres data via de handlinger, som kontaktpersonerne laver; åbner en email, klikker på et link, svarer på en survey, tilmelder sig et webinar og lignende.

Du kan blande flere segmenter og kombinere dem med forskellige logiske operatorer (unite, include, exclude) for at skabe sammensatte segmenter. På denne måde kan du blande flere simple segmenter for at skabe avanceret udvælgelseslogik.

På ovenstående billede kan man se et eksempel på opbygningen af et segment. Kontakten er ”subscribed” til Marketing Listen ”Norican Newsletter – China”. Derudover har kontakten også klikket på emailen i en Costumer Journey kaldet ”English Customer Journey”. Segmenter kan være simple i opbygningen som her, eller have langt større kompleksitet, hvor man blandt andet medtager andre segmenter som et “under segment”.

Costumer Journeys integrerer fuldt med Costumer Voice

Customer Voice er fuldt integreret i Customer Journey-designet. Dette gør det muligt at automatisere Customer Journey-handlinger baseret på data indsamlet via Costumer Voice. Du kan eksempelvis lave en Customer Journey, hvor kunden bliver ledt videre til produkt, som kunden har vist interesse i via en integreret survey.

Når du designer en Costumer Journey, kan du nemlig automatisere handlinger ved at bruge svarene fra en survey i Costumer Voice. Det er muligt at opsætte “if/then”-muligheder baseret på resultaterne af en undersøgelse eller baseret på individuelle spørgsmål og svar i en survey.

Dette giver mulighed for at lave tilpassede og personlige rejser til dit publikum.

Eksempel på en Costumer Journey baseret på de interaktioner en kontakt laver i en Costumer Voice survey.

Kontakt os for at høre mere om Costumer Journeys

Costumer Journeys er endnu et brugbart værktøj i Dynamics 365-familien, og vi håber, at denne artikel har givet dig en indsigt i muliughederne med Costumer Journeys. Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.

Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.

Vil du vide mere?

+45 4345 0660

Fandt du ikke det, du ledte efter?

X