ERP og CRM i samme platform fra Microsoft
Hvad er Microsoft Dynamics 365?
Microsoft Dynamics 365 er en kombination af ERP-software (Enterprise Resource Planning) og CRM-software (Customer Relationship Management) tilført Power BI- rapporteringsfunktioner og AI.
Dynamics 365 består af en række forskellige intelligente virksomhedsprogrammer også kaldet applikationer, der hjælper jer med at styre processer inden for forskellige forretningsområder fx salg, service, marketing, økonomi, projektstyring og HR.
Dynamics 365 kan hjælpe jer med at drive hele jeres virksomhed at levere bedre resultater via forudsigelige, AI-baserede indsigter
Bygget på samme common data model
De forskellige Dynamics 365 applikationer er bygget på samme common data model, hvilket betyder, at alle applikationer kan integreres med hinanden. Den fælles datamodel tillader også integration med andre Microsoft produkter fx Office 365, såvel som andre ikke-Microsoft produkter, der bruger et standard API. De produkter, som kan integreres med Dynamics 365 kan tilgås via Microsoft AppSource.
Læs mere om integrationer.
Tænk stort, start småt
I kan begynde med en enkelt applikation og tilføje flere, når behovet opstår og organisationen kan følge med.
Læs mere om de forskellige applikationer her.
Sådan virker Dynamics 365
I skyen eller on-premise



Dedikeret til skyen
Microsoft er fuldt dedikeret til skyen. Derfor følger der en række fordele med til at vælge at køre Dynamics i skyen:
Ingen intern server-vedligeholdelse og manuelle opdateringer hos jeres it-afdeling.
Fleksibel licensmodel med mulighed for at skalere op og ned på månedlig basis.
Adgang til Dynamics 365-platformen, som giver adgang til nye muligheder og funktioner.
Adgang til Microsoft Appbibliotek og dermed en lang række forskellige forretnings-apps.
Adgang til Office 365-platformen og dermed de udvidelser, som ligger der.
On-premise
Selvom Microsoft foretrækker skyen, kan der alligevel være gode grunde til at vælge at køre Dynamics 365 on-premise. Fx har I større indflydelse på sikkerhed og performance. I vedligeholder selv on-premise og kan derfor selv bestemme, hvornår I vil køre opdateringer.
Læs mere om fordele og ulemper i CRM-overvejelser og ERP-overvejelser.
Hvad kan I bruge Microsoft Dynamics 365 til?



Microsoft Dynamics 365 kan bruges til:
At gøre jeres virksomhed til en sammenhængende enhed ved at forbinde personer, processer og data på tværs af mange programmer, herunder Microsoft Dynamics 365, Office 365, LinkedIn, Power Platform og Azure.
At træffe smartere beslutninger med indbygget AI, analyser og handlingsforslag.
At understøtte jeres virksomheds processer, da de forskellige applikationer kan tilpasses jeres behov.
At skabe en sammenhængende løsning, som kan integreres med de fleste programmer og systemer.
At udnytte AI, mixed reality-funktioner og mobile funktionalitet til at gøre jeres forretning mere innovativ.
Udforsk applikationerne der fungerer sammen og hver for sig
Udforsk applikationerne
Klik på de forskellige tabs for at læse om applikationerne.
Business Central
Dynamics 365 Business Central er et ERP-system, som henvender sig til små og mellemstore virksomheder. Business Central er den nyeste version af Navision (NAV). Med Business Central får I en komplet løsning til virksomhedsadministration, som hjælper med at binde virksomheden sammen – så I kan træffe bedre beslutninger.
Læs mere om Business Central.
Customer Service
Dynamics 365 Customer Service er et CRM-system, der henvender sig til virksomheder, som har behov for at styre processer inden for kundeservice. Med Dynamics 365 Customer Service kan I supportere jeres kunder når som helst og hvor som helst. I kan få indsigt i kundetilfredshed via analyser og AI-aktiverede funktioner, så jeres medarbejdere kan bruge mindre tid på at søge og mere tid på at kommunikere.
Læs mere om Customer Service.
Field Service
Dynamics 365 Field Service er et CRM-system, der henvender sig til virksomheder, som kører ud til deres kunder som fx teknikere, tømrer, elektrikere, VVS’er etc. Field Service giver jer mulighed for at bruge kalenderstyrring, ordrestyring, Connected Field Service, IoT, tidsregistrering og forudsigende proaktiv service.
Læs mere om Field Service.
Human Resources
Med Dynamics 365 Human Resources kan I optimere jeres HR-programmer, gøre jeres organisation mere smidig og få indsigt i jeres medarbejderstab. Fx kan I reducere rutine opgaver ved lade jeres medarbejdere selv opdatere deres profiler, uddannelse og performanceopfølgning.
Læs mere om Human Resources.
Marketing
Dynamics 365 Marketing er et komplet marketing automation værktøj, som hjælper jer med at styre jeres marketingprocesser. Med Dynamics 365 Marketing kan I skabe kunderejser, bruge event management, styrke samarbejdet mellem salg og marketing, træffe kvalificerede beslutninger på baggrund af data, og skabe vækst med en fleksibel platform.
Læs mere om Marketing.
Project Operations
Dynamics 365 Project Operations henvender sig til alle virksomheder, som arbejder med projekter. Med Project Operations kan I forbinde alle de afdelinger, der skal til for at levere succesfulde og rentable projekter i et samlet system. I kan bl.a. styre projekter fra A-Z, tids- og udgiftsrapporter, vinde flere kontrakter, optimere udnyttelse og fordeling af ressourcer, accelerere projektfærdiggørelse, maksimere projektrentabiliteten og sørge for rettidig klientfakturering.
Læs mere om Project Operations.
Sales
Dynamics 365 Sales er et CRM-system, der henvender sig til alle virksomheder, som arbejder med salg. Med Dynamics 365 kan I bruge digital intelligens i hver enkelt aftale, så I langt bedre kan forudsige jeres kunders behov og skabe gode relationer og øgede indtægter. Dynamics 365 Sales hjælper jer bl.a. med salgsoptimering, pipelinestyring, forecasting, kundestyring (customer relationship management), lead management og tilbudsgivning.
Læs mere om Sales.
Artificial Intelligence (AI)
Med Artificial Intelligence kan I give jeres medarbejdere mulighed for at agere og træffe beslutninger ud fra et informeret grundlag. I har samtidig også mulighed for at forbedre kundeoplevelsen.
I kan give de medarbejdere, som arbejder med forretningsmæssige udfordringer mulighed for at løse dem ved hjælp af intelligente apps: Customer Insights, Virtuelle Agenter til Kundeservice, Sales Insights og Customer Service Insights.
Mixed Reality
Med Mixed Reality kan I via forskellige applikationer styrke samarbejdet mellem medarbejderne – og samtidig optimere driften.
Mixed Reality består af følgende applikationer: Dynamics 365 Remote Assist, Dynamics 365 Guides og Dynamics 365 Product Visualize.
Add-ons
Der findes flere add-ons til Dynamics 365, herunder Mailchimp, ClickDimensions, Bisnode, Resco samt udelukkende til Business Central i form af Lessor og Continia.
Læs mere om add-ons.