Læs vores blog
Søg
Find emne her
Add-on
add-ons
AI
Azure
Business Central
C5
Change management
ClickDimensions
Cloud
CRM
CRM online
Customer Insights
Customer Service
Customer Service Insights
Customer Voice
Dataverse
Digital transformation
Dynamics 365
Dynamics 365 Marketing
ERP
Kundehistorie
Kundeservice
kunstig intelligens
Leadhåndtering
Leads
Machine Learning
mailchimp
Marketing
marketing automation
Microsoft 365
Microsoft Dataverse
Microsoft Teams
Navision
Office 365
Office 365 Central
Power Apps
Processer
Project Operations
Project Service Automation
projektstyring
Reference
Sales Insights
salgs pipeline
stillads 365
Teams
CRM-strategi
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: En god kundeoplevelse sikrer, at kunden kommer igen. En CRM-strategi gør det muligt for virksomheder at møde deres kunder, hvor de er. Få 4 gode råd til, hvordan man fastlægger den bedste CRM-strategi.
Økonomisystem
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Et økonomisystem bruges til at skabe overblik over jeres virksomheds økonomi. På mange måder er økonomisystemet virksomhedens rygrad, da det løbende holder styr på virksomhedens indtægter og udgifter og danner grundlag for vigtige strategiske beslutninger.
Projektstyring
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Projektstyring er den måde, som man styrer et projekt i mål på. Projektstyring handler om, hvordan man bedst muligt får arbejdet sig igennem projektets faser - og samtidig overholder både tidsplanen og budgettet.
Pipeline styring
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Pipeline styring handler om at vide hvor mange tilbud I har ude i en given periode og hvad sandsynligheden er, for at de bliver til ordrer.
Bygge apps med Power Apps
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Som nybegynder kan det være svært at vide, hvor man skal begynde. For at hjælpe jer bedst muligt i gang med at bygge apps med Power Apps, har vi skrevet denne trinvise vejledning.
Kundestyring og lead management
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Kundestyring og lead management kaldes også for CRM (Customer Relation Management) og hjælper virksomheder med at styre aktiviteter, der er relateret til kundeemner/leads og kunder. Ud over kundestyring og lead management kan CRM-systemet hjælpe jer med at spore salgsmuligheder, automatisere markedsføringsopgaver, få indsigt i kundeadfærd og bygge dertil tilpassede rapporter og dashboards. Alt sammen så I kan tilbyde jeres kunde en bedre service og en bedre kundeoplevelse.
Jul 2020
Glædelig jul fra MicroPartner: Vi har gennem de sidste mange år sponsoreret to børn i Burkina Faso via PlanBørnefonden, og på den måde været med til at sikre dem bedre fremtidsmuligheder. Det bliver vi selvfølgelig ved med. Men vi vil gerne gøre mere! Vi har besluttet at donere til et godt formål, og vi har behov for din hjælp til at vælge, hvilken organisation, vi skal donere til. Vi har derfor oprettet en afstemning i mellem de forskellige organisationer.
Online arrangementer
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Online arrangementer? Virtuelle events? Online møder? Digitale begivenheder? Webinarer?
Kært barn har mange navne. Fælles for dem, er at der er tale om arrangementer, der afholdes over nettet, hvilket er en oplagt forretningsmulighed i disse tider.
Flexfone
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Nyhed: Vi har netop indgået et nyt samarbejde med Flexfone, som er en dansk virksomhed med speciale i fremtidens erhvervstelefoni. Flexfone har desuden, som de første i Danmark, fået godkendt en integration i Microsoft Teams, så du får adgang til mange af Myfones funktioner direkte i Teams.
Stillads 365
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Nyhed: Stillads 365 er et nyt produkt udviklet af MicroPartner i samarbejde med stilladsbranchen. Den komplette virksomhedsløsning til stilladsbranchen består af projektstyring, salg og økonomi i ét system.
Marketing automation
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner Blog: Marketing automation er en teknologisk platform designet til at hjælpe marketingafdelingen med at kommunikere på flere online kanaler (fx e-mail, sociale medier, landing pages) og automatisere rutineopgaver.
Marketing automation har til formål at guide modtageren til en bestemt handling.
Digital transformation
Af Patrick Hoogenboom, adm. direktør, MicroPartner Blog: Den digitale transformation har længe været over os, men COVID-19 har accelereret transformationsprocessen. Der er mange eksempler på, at virksomheder har måtte tage den kreative kasket på i den digitale transformations navn. Og på den måde har transformeret deres forretning for at kunne overleve.
Project Operations erstatter Project Service Automation
Af Patrick Hoogenboom, adm. direktør, MicroPartner
Nyhed: Microsoft lancerer en ny Dynamics 365 applikation, der henvender sig til alle virksomheder, der arbejder med projekter. Dynamics 365 Project Operations bliver lanceret til oktober 2020 og skal erstatte Project Service Automation.
Hvad er et CRM-system
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: CRM står for ”Customer Relationship Management” og kan bedst oversættes som et kundestyringssystem. Men faktisk er CRM både et system og en forretningsstrategi, der skal hjælpe med at øge virksomheders omsætning og rentabilitet, booste kundeloyalitet samt reducere omkostninger.
Hvad er Navision
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Navision og C5 hedder nu Dynamics 365 Business Central.
I dag er Navision og C5 kommet ind under Dynamics 365-palletten og hedder nu Dynamics 365 Business Central.
Produktnavnene Navision og C5 findes ikke længere, og Microsoft er i gang med så småt af udfase løsningerne.
Hvad er et ERP-system
Af Usman Idris, forretningskonsulent, MicroPartner
Blog: ERP står for ”Enterprise Resource Planning” og kan bedst oversættes som et økonomistyringssystem eller et virksomhedssystem. Et ERP-system hjælper virksomheder med at styre deres økonomi, lager, produktion, bogholderi, herunder fakturering af deres kunder etc.
Byg skræddersyede virksomhedsapps med Power Apps
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Power Apps er et spændende værktøj, som giver mulighed for let at bygge skræddersyede virksomhedsapps – helt uden brug af kode. Power Apps kan bruges til at understøtte flere processer, der involverer workflow, automatisering, data visualisering, rapportering, samarbejde og meget mere.
Invester i fremtiden
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Med de fleste udfordringer følger der også muligheder. Den nuværende situation er derfor en oplagt mulighed til at se sin virksomhed efter i sømmene og investere i it-løsninger og -systemer. Der er behov for en kolossal omstilling for virksomhedskulturer fx i forhold til det at arbejde hjemme og at afholde arbejds- og kundemøder på andre måder end face-to-face.
COVID-19
COVID-19: Efter udmeldingen fra regeringen i går, tager vi vores del af det sociale ansvar og følger regeringens anbefalinger. Derfor har vi fra dags dato iværksat, at alle vores medarbejdere skal arbejde hjemme for at begrænse smitten med Coronavirus (COVID-19).
Fremtidens arbejdsform
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Den måde vi arbejder på, har ændret sig i takt med de teknologiske fremskridt. Vi har fået værktøjer til at arbejde mere effektivt og produktivt. Men hastigheden kan gøre det svært for både virksomheder og medarbejdere at følge med. Virksomheder er nødt til at tilpasse sig og til at lave nye processer, finde nye markeder, indgå nye partnerskaber og lave nye forretningsmodeller. De virksomheder som vækster og har succes, er dem, som forstår de kræfter, der driver forandring og hvad de betyder for arbejdspladsen.
Kom i skyen – fra Dynamics CRM on-premise til CRM online
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Når man flytter sit CRM-system i skyen bliver det en del af Microsoft Dynamics 365-platformen, hvilket betyder, at man reelt kan få meget mere ud af sin løsning. Ud over at alle opdateringer og nye funktioner bliver frigivet i skyen først, sker det også automatisk. Og dermed er der ikke behov for at afsætte tid til manuelle opdateringer. Der er mange fordele ved at komme i skyen.
Er dit CRM-projekt på vej mod succes eller fiasko?
Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
Blog: Der er en række ting, som kendetegner et vellykket CRM-projekt. Læs de 7 pejlemærker, der kan hjælpe dig med, om dit CRM er på vej mod succes eller fiasko.
Trends inden for digital transformation
Af Nana Bule, CEO, Microsoft Danmark
Blog: Digital transformation handler ikke nødvendigvis om at kaste alt over bord. Det handler om hvordan vi kan bruge vores data og viden til at berige virksomheden og dens offerings til kunderne. Og selvfølgelig udvikle en tilpasset eller ny forretningsmodel, der følger med tiden.
I fremtiden bør alle virksomheder og organisationer tænke og agere som digitale virksomheder, så teknologien udnyttes til at skabe nye forretningsmuligheder. Digital transformation beskrives ud fra fire overordnede trends.
CRM skal leve i dagligdagen
Af Allen Cambell, forretningskonsulent
Blog: MicroPartners helt grundlæggende tilgang til CRM er, at vi indgår i et tæt partnerskab med kunden. Det er kunden, der kender sit marked og sine kunder. Det er os, der tilfører teknologisk knowhow og specialviden om CRM.
CRM skal udfordre din forretningsmodel
Af Søren B. Sørensen, partner, Devoteam
Blog: Hvis du vil arbejde med CRM, skal du arbejde med hele virksomhedens value proposition over for kunderne. Dermed skal du også arbejde med din forretningsmodel ud fra en value model-tankegang i stedet for en operating model-tankegang.
Salgskæden skal være knivskarp
Af Niels Holme, partner og administrerende direktør, TheLeadCompany (TLC)
Blog: Virksomheder taber op mod 40 procent af alle leads på gulvet, og alene det faktum er grund nok til at optimere og analysere på hele salgskæden, mener TheLeadCompany.
CRM er som et isbjerg
Af Morten Nikolajsen, kommerciel direktør, Brødrene Dahl
Blog: CRM er som et isbjerg. Den synlige del af en CRM-løsning er softwaren, mens den store ubekendte under overfladen er at finde ud af, i hvilken retning systemet skal udvikles og tilrettes.
Det er knowhow, vi går i byen med
Af Allen Cambell, forretningskonsulent
Blog: Som udgangspunkt kender kunden sin egen forretning bedst. Vi er gode til at involvere brugerne ude hos kunden og finde ud af, hvem der kan byde ind med hvad. Når vi griber arbejdet an på den måde, er brugerne med til at designe systemet ud fra deres krav og ønsker.
Fandt du ikke det, du ledte efter?
Indtast din søgning her
MicroPartner A/S
Rådhusstræde 8A
4600 Køge
Tlf.: +45 4345 0660
info@micropartner.dk
CVR-nr.: 26143381