Det er begyndelsen på en ny æra inden for kundeoplevelse, hvor AI transformerer måden, virksomheder forbinder med deres publikum på. Microsoft er stolt over at være i front for denne ændring og bruger Azure OpenAI Service til at give marketings- og salgsafdelingerne en række gennemgribende og stærke AI-styrede værktøjer.

Copilot øger effektivitet og styrker kreativiteten

Ifølge Microsofts seneste undersøgelse af forretningsmæssige trends håber næsten 9 ud af 10 arbejdstagere at bruge AI til at reducere repetitive opgaver i deres job. Men indtil nu har AI været en vare, som kun få virksomheder virkelig har kunnet investere i. Microsoft Dynamics 365 Copilot gør det muligt for fagfolk at udføre deres daglige arbejde med hjælp fra cutting-edge AI integreret ved deres side. Copilot er designet til at give brugerne et effektivitetsboost ved at automatisere gentagne opgaver og levere intelligente forslag. Værktøjet kan hjælpe brugere med at spare tid og fokusere på vigtigere opgaver. Copilot kan også hjælpe brugere med at forbedre deres kreativitet ved at give forslag og ideer, som de måske ikke selv havde tænkt på.

Microsoft 365 Copilot bruger store sprogmodeller (LLM’er) og integrerer dine data med Microsoft Graph og Microsoft 365-apps og -tjenester. Det fungerer sammen med populære Microsoft 365-apps som Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams og mere. Microsoft 365 Copilot er designet til at levere realtids intelligent assistance til brugere, hvilket hjælper dem med at forbedre deres produktivitet, kreativitet og færdigheder.

Her kan du få en god introduktion til Copilot. Se hvordan den er baseret på “Large Language Models”, og hvordan man skriver prompter og genererer indhold. (Kilde: Microsoft)

AI i Microsofts mest velkendte produkter

Udover det tidligere nævnte Microsoft 365 Copilot er der adskillige andre Copilot-værktøjer tilgængelige for forskellige Microsoft-produkter.

Dynamics Copilot er et AI-drevet værktøj, der giver intelligent assistance til brugere af Dynamics 365-produkter. Værktøjet er designet til at hjælpe brugere med at arbejde mere effektivt og effektivt inden for Dynamics-miljøet ved at levere forslag og ideer, der kan hjælpe brugere med at spare tid og fokusere på vigtigere opgaver. Afhængigt af hvilken Dynamics-verden du er interesseret i; salg og markedsføring eller økonomi.

Dynamics Sales Copilot og Dynamics Marketing Copilot er den intelligente assistent til brugere af Dynamics Sales og Insight. Copilot kan give et hurtigt overblik over de vigtigste oplysninger om dine leads og muligheder, såsom estimeret indtægt, lukkedato, kontaktperson, pipeline fase og foreslået løsning. Copilot kan berige dine leads med oplysninger fra andre systemer som Dynamics 365 Sales, LinkedIn og Bing, såsom mulige kontakter, seneste nyheder og foreslåede LinkedIn-profiler. Dette kan hjælpe dig med at finde flere indsigter og muligheder for dine leads. Copilot kan hjælpe dig med at forberede dig til dine kommende møder med dine leads og muligheder ved at give en opsummering af mødedetaljer, dagsorden, deltagere og relevante oplysninger. Dynamics Sales Copilot kan også hjælpe brugere med at automatisere gentagne opgaver, give intelligente forslag og forbedre deres kreativitet. Du kan også bede Copilot om at sende dig en påmindelse før mødet.

Opdag mere om dine kunder, hurtigere

I dag forventer kunder hyper-personalisering fra de brands, de interagerer med, hvilket kræver, at marketingfolk har en dyb forståelse for deres kunder. Imidlertid er denne viden ofte låst væk i data-platforme og håndteres af data- og analyse-teams. At få adgang til disse data og analysere dem ved hjælp af SQL-forespørgsler kan tage uger og forsinke marketingfolk i at levere de personlige oplevelser, som kunderne efterspørger.

Den spændende nye Copilot-funktion i Dynamics 365 Customer Insights giver dataanalytikere og marketingfolk mulighed for direkte at engagere sig med kundedata ved hjælp af naturligt sprog. Dette sparer tid for dataanalytikere ved at lade dem skrive forespørgslen i deres egne ord i stedet for at identificere forespørgslen i SQL. Denne funktion demokratiserer adgangen til indsigter, hvilket giver marketingfolk mulighed for at stille spørgsmål ved hjælp af dagligdags sprog og modtage øjeblikkelige svar uden at skulle have kendskab til SQL-programmering. Med enkle prompter kan marketingfolk udforske, forstå og forudsige kundepreferencer og behov i nær realtid og mindske afhængigheden af data- og analyse-teamet for at levere de kundeindsigter, de har brug for.

Copilot muliggør, at marketingfolk kan skabe målrettede kundeoplevelser og interaktioner, der er informeret af datadrevne beslutninger. Med adgang til funktionen for naturligt sprog dataopdagelse i Customer Insights kan de opbygge tillid ved at validere og opdage kundeindsigter for deres marketingstrategier. For eksempel kan en marketingperson spørge Copilot, hvor mange af deres kunder der passer til profilen af at bo i Washington, DC, være over 25 år og have deltaget i en promoveringsbegivenhed inden for de sidste seks måneder. Med bare få klik vil Copilot præsentere resultaterne af deres forespørgsel, herunder antallet af kunder, der matcher attributter eller adfærd, samt andre nyttige oplysninger såsom kundens livstidsværdi, produktpræferencer eller gennemsnitlig købspris. Copilot i Dynamics 365 Customer Insights fjerner barrieren for at skulle formulere forespørgsler i SQL for at få en dybere forståelse af kunderne, hvilket gør det muligt for marketingfolk at fremskynde og skalere leveringen af hyper-personaliserede oplevelser, som kunderne forventer.

Få segmentforslag på et øjeblik

Markedsførere kan nu hurtigt få segmentforslag uden besværet med manuelt at opbygge kundesegmenter. Med query assist, en ny Copilot-funktion i Dynamics 365 Marketing, kan markedsførere beskrive segmentet i deres egne ord, hvorefter query assist opbygger segmentet og giver dem mulighed for at gennemgå og tilpasse det inden næste e-mail-kampagne.

Tidligere var markedsførere nødt til at stole på den ene person i virksomheden, der forstår data-modeller og forespørgsler for at skabe målrettede segmenter. Med generativ AI-målretning kan markedsførere nu hurtigt gå fra planlægning til udførelse.

Skab fængende indhold med lethed

Vi er også glade for at dele frigivelsen af vores anden Copilot-funktion i Dynamics 365 Marketing, content ideas, som udnytter AI i næste generation for at tilbyde enestående assistance til markedsførere i deres bestræbelser på at skabe indhold. Content ideas bruger AI til at generere indhold, så markedsførere kan spare tid og stadig levere engagerende og relevant e-mails til deres målgruppe.

For at skabe denne kraftfulde funktion arbejdede vi i mere end 10 måneder med hundredvis af prøvekunder, hvor vi indsamlede og analyserede marketing-e-mails fra den offentlige domæne for at finjustere vores AI-model. Resultatet er en meget nøjagtig og pålidelig motor til content ideas, der bruger Azure OpenAI Service til at generere indholdsforslag, som markedsførere nemt kan redigere, personalisere og sende til deres kunder. Med Copilot content ideas-funktionen kan markedsførere bruge mindre tid på copywriting og mere tid på strategiske marketingindsatser.

Copilot i Business Central

Dynamics Business Central Copilot er den AI-drevne assistent i Business Central, der vil hjælpe med produktiviteten. Med Copilot i Business Central bemyndiger det arbejdstagere med intuitive AI-værktøjer til at få mere gjort med mindre indsats, uden at skulle blive dataforskere. Copilot har strømlinet end-to-end processen, lige fra upload af et billede til Business Central, til AI-drevne forslag til markedsføringskopier baseret på dine produkters egenskaber som farve og materiale, til at offentliggøre det på din online butik med blot få klik. Opret en ny post ved at uploade et billede. Business Central analyserer billedet og foreslår automatisk en matchende kategori fra din liste over varekategorier. Business Central bruger Azure OpenAI og GPT-teknologi til at foreslå en overbevisende produktbeskrivelse baseret på varens egenskaber, kategori og navn (beskrivelse).

Microsoft Copilot er et innovativt værktøj, der er designet til at hjælpe brugere med at arbejde mere effektivt og kreativt. Værktøjet er baseret på maskinlæringsalgoritmer, der gør det i stand til at lære af brugeradfærd og levere personlig assistance. Microsoft Copilot er tilgængelig som en del af Microsoft 365 og er også tilgængelig for Teams og flere Dynamics-produkter. Copilot er i rivende udvikling, og værktøjet bliver hele tiden bedre og bedre.

Kontakt os for mere info eller en gratis demo

Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.

Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.

Vil du vide mere?

+45 4345 0660

Fandt du ikke det, du ledte efter?

X