Får du en notifikation om, at dit regnskabsprogram ikke er registeret i Nemhandelsregisteret, når du åbner Business Central? Så har vi en hjælpende håndsrækning til dig her. Især hvis du bruger Dynamics 365 Business Central.

Start registreringsprocessen allerede i dag

Ifølge dansk bogføringslov skal alle standardsystemer fra januar 2024 give brugerne besked om, at de kan tilmelde sig NemHandelsregisteret. De skal også oplyse om registreringsfunktionaliteten.

Derudover, hvis virksomheden ikke er registreret i Nemhandelsregisteret, kan det hurtigt gøres ved at følge dette link:
https://nemhandel.dk/vejledning-nemhandelsregisteret-nhr

Alle standard bogføringssystemer skal være tilmeldt Nemhandelsregisteret pr. lov, da de skal overholde funktionaliteter der understøtter efterlevelse af lovgivningen. Grunden til, at NemHandelsregisteret skal tilmeldes skyldes det lovmæssige krav om udveksling af elektroniske dokumenter, hvor NemHandelsregisteret tilbyder disse services og understøtter alle formater der ligger som krav i lovgivningen.

Bekendtgørelse om krav til digitale standard bogføringssystemer kan læses her:
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/97

Hvad skal du gøre?

Først skal du sikre dig, at du er tilmeldt NemHandelsregisteret. Hvis ikke, så kan du tilmelde dig her. Har du Continia Document Capture eller Document Output, kan du let tilmelde dig ved at læse nedenstående.

Efter registreringen skal du sikre dig, at du har indtastet virksomhedens CVR nr. I feltet Registreringsnummer, som du finder under virksomhedsoplysninger (klik på indstillinger, tandhjulet i øverste højre hjørne i BC) og vælg virksomhedsoplysninger. Her finder du øverst til højre følgende:

Hvis du ikke kan se den, kan du trykke på “Vis mere”.

Når virksomheden er registreret og Virksomhedens CVR er sat ind som ovenstående, udveksler Business Central og NemHandelsregisteret selv informationerne om registreringen og Beskeden om tilmelding vil forsvinde.

Til Continia Document Capture og Document Out-brugere:

Bruger din virksomhed Continia, kan I med fordel læse nedenstående afsnit, der er sendt ud fra Continia til deres brugere.

Vigtig opdatering: NemHandel registrering i Business Central Cloud
Bliver dine kunder mødt med en advarsel om manglende registrering i NemHandelsregisteret når de åbner Business Central? Ifølge dansk bogføringslov skal alle standardsystemer fra januar 2024 give brugerne besked om tilmelding til NemHandel. Med Continia Delivery Network kan dine kunder blive tilmeldt på bare 5 minutter – uden det koster ekstra.

NemHandel: Hurtig og gratis aktivering med Continia

Hvis jeres kunder allerede benytter Document Capture eller Document Output, har vi gode nyheder! De kan aktivere NemHandel på blot 5 minutter ved at følge vejledningen nedenfor. Og det bedste af det hele? Der er ingen ekstra omkostninger – NemHandel er allerede inkluderet i deres nuværende løsning med Continia.

Link til opsætning af Continia Delivery Network: Setting up the Continia Delivery Network.

Kontakt os for mere information og rådgivning

Har du eller nogen i din virksomhed brug for råd og vejledning i forbindelse med tilmeldingen til Nemhandelsregisteret, er vi hos Micropartner naturligvis klar til at yde konsulent-bistand.

Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.

Vil du vide mere?

+45 4345 0660

Fandt du ikke det, du ledte efter?

X