


Microsoft Dynamics CRM Online også kaldet CRM 2016 bliver mere og mere populær. Dette skyldes først og fremmest Microsofts ”cloud first” tankegang, hvor alle opdateringer og nye funktioner frigives i skyen først og meget senere til on-premise løsninger.



Af Matthijn Hoogenboom, salgsdirektør, MicroPartner
En del af Microsoft Dynamics 365-platformen
Når man flytter sit CRM-system i skyen bliver det en del af Microsoft Dynamics 365-platformen, hvilket betyder, at man reelt kan få meget mere ud af sin løsning. Ud over at alle opdateringer og nye funktioner bliver frigivet i skyen først, sker det også automatisk. Og dermed er der ikke behov for at afsætte tid til manuelle opdateringer.
Faktisk er der mange fordele ved at komme i skyen:
- Ingen intern server-vedligeholdelse og manuelle opdateringer hos jeres it-afdeling.
- Fleksibel licensmodel med mulighed for at skalere op og ned på månedlig basis.
- Flere muligheder og funktioner med Dynamics 365-platformen.
- En lang række forskellige forretningsapps med Microsoft Appbibliotek.
- Dynamics 365 er en del af Office 365-platformen.
- Microsoft 24/7 support.
Hvad skal der til for at komme i skyen?
Jeg har samlet en række områder, som I bør overveje:
1. Licensbehov
Det første vi afdækker er jeres licensbehov. Der kan være penge at spare ved at skifte til en anden licensaftale. Måske bruger I ikke alle de elementer, som den nuværende licensaftale omfatter? Eller måske har I behov for flere funktioner end før?
2. Integrationer
Det at flytte flere funktioner online hos Microsoft kan give flere fordele. Det kan fx være SharePoint og e-mail, der, som standard, integreres med CRM i skyen. Derved opnås ”single sign on” og ingen vedligeholdelse hos intern it-afdeling.
3. Nye muligheder
Microsoft Dynamics 365-platformen har mange nye muligheder og funktioner, som muligvis kan erstatte nogle af jeres eksisterende tilpasninger, fordi de håndteres på en mere tidssvarende måde nu. Der kan være tale om kode, som nu kan laves med eksempelvis workflows eller business rules. Det kan også være helt ny funktionalitet, som fx Voice of the Customer og kundeportaler.
4. Datamigrering med MicroPartners Cloud Migration Tool
Microsoft håndterer ikke på nuværende tidspunkt flytning af data fra CRM on-premise til CRM online. MicroPartner har derfor udviklet ”MicroPartners Cloud Migration Tool”, som hurtigt og omkostningseffektivt lader dig komme i skyen.
Søg efter indlæg her
Find emne her
Add-on
add-ons
AI
Azure
Business
Business Central
C5
Change management
ClickDimensions
Cloud
CRM
CRM online
Customer Insights
Customer Service Insights
Customer Voice
Digital transformation
Dynamics 365
Dynamics 365 Marketing
ERP
Flexfone
Kundehistorie
Kundeservice
kunstig intelligens
Leadhåndtering
Leads
Machine Learning
mailchimp
Marketing
marketing automation
Microsoft 365
Navision
Office 365
Office 365 Central
Online events
Power Apps
Power Platform
Processer
Project Operations
Project Service Automation
projektstyring
Reference
Sales Insights
salgs pipeline
stillads 365
Teams
Kom i skyen med CRM
Vi arbejder med en standardiseret proces, hvor vi gennemgår forskellige faser i samarbejde med jer, som sikrer, at vi når fra analyse til go-live på den mest hensigtsmæssige og omkostningseffektive måde.
Vores proces sikrer, at vi får afdækket alle aspekter af jeres nuværende løsning før den endelige migrering til skyen.
Hvor lang tid tager det?
Eftersom vores proces er standardiseret, vil I være i skyen i løbet af 6 uger.
Fandt du ikke det, du ledte efter?
Indtast din søgning her
MicroPartner A/S
Rådhusstræde 8A
4600 Køge
Tlf.: +45 4345 0660
info@micropartner.dk
CVR-nr.: 26143381