Vores projektmodel
Vores projektmodel bygger på Microsofts SureStep metode kombineret med vores mange års erfaring med CRM-og ERP-projekter.
I stedet for at udrulle alt på en gang, deler vi projektet op i opgaver. Opgaverne udrulles løbende sammen med jer i fase 3 i en iterativ proces.
Vi er certificeret Microsoft-partner, og har siden 2001 hjulpet over 150 virksomheder og organisationer med forretningsudviklende og værdiskabende løsninger.
Vi er et stærkt team af dedikerede konsulenter med solid erfaring og stærkt engagement inden for Dynamics 365-platformen.
Vores projektmodel er inddelt i tre faser:
Blog: Det er knohow, vi går i byen med
Blog: Et dit CRM-projekt på vej mod succes eller fiasko?
Fase 1: Forretningsforståelse
Præmisserne og omgivelserne kan ændre sig
Projektdokumentet er et åbent, styrende dokument. Elementer kan føjes til og fjernes. Prioriteringen kan ændres løbende fx på baggrund af budgetrammen. Denne tilgang bygger på erkendelsen af, at vi alle bliver klogere gennem et projekt. Og at præmisserne og omgivelserne ændrer sig undervejs. Derfor skal man agere agilt, så forældede krav ikke får prioritet i den endelige løsning.
Prototype
På baggrund af projektdokumentet bygger vi en simpel prototype, som vi præsenterer for jer. Det er vores erfaring, at en simpel prototype giver en bedre ide om funktionalitet og muligheder. Det er her vigtigt at understrege, at en prototype ikke kan sættes i drift.
Umuligt af definere alle krav på forhånd
Omgivelserne for en virksomhed er under konstant forandring. Kompleksitet og forandringshastighed gør det tæt på umuligt at definere alle krav til et projekt på forhånd. Derfor er det nødvendigt med agile og fleksible modeller, som tager højde for løbende tilgang af nye behov.
Projektdokument
MicroPartners tilgang er simplicitet og agilitet. I forretningsforståelsesfasen afholder vi workshop(s). Workshop(s) har til formål at give os indblik i jeres forretning, vision, mål for projektet samt jeres kunders behov. Herefter arbejder vi hen imod en systemuafhængig kravs-ramme, kaldet et projektdokument.
Projektdokumentet går ikke ned i alle detaljer. Det beskriver blandt andet hvilke strategiske hensyn, kundeprocesser og mål projektet skal imødekomme.
CRM-overvejelser
Fase 2: Beslutning
Behovsafdækkelse
I beslutningsfasen skal vi forstå de forskellige behov brugere og kunder har.
Processen rummer workshop(s) med interviews med nøglebrugere og områdespecialister. De deltager i forskellige arbejdsgrupper, hvor eksisterende forretnings-og kundeprocesser beskrives og diskuteres.
Kundeprocesser
Vi bearbejder den indsamlede viden. Derefter identificerer vi de største udfordringer og udformer processerne med kunden i fokus.
Fra forretningsprocesser til kundeprocesser: Læs hvordan du får styr på dine kundeprocesser.
Iterationer
Hver forretnings/kundeproces gennemløber oftest flere iterationer. Her bidrager forskellige nøglebrugere og områdespecialister med fornyet viden. Herefter kan vi foretage de sidste tilpasninger i den udvidede prototype.
Udvidet projektdokument
Herefter udarbejder vi et udvidet projektdokument og en prioritering af opgaverne. Det sker med afsæt i budgettet samt work break down med timeestimater.
CRM-overvejelser
Referencer
Fase 3: Udrulning
Build it right and run it right
Vi arbejder efter mottoet: “Build it right and run it right.”
Når jeres løsning skal have en lang levetid, er det nødvendigt at bygge den korrekt og videreudvikle den korrekt.
Alle tilpasninger skal tænkes igennem og kun implementeres, hvis det giver mening – også på lang sigt.
Iterativ proces
I udrulningsfasen arbejder vi i en iterativ proces sammen med jer. Det betyder, at opgaver færdiggøres og implementeres løbende i samarbejde med jer. Denne tilgang sikrer, at I hurtigt kommer i luften med systemet, kan begynde at bruge det og få praktisk erfaring med det.
Processen dækker både implementering af projektet, vedligeholdelse samt videreudvikling af løsningen.
Få en serviceaftale på din virksomheds CRM og ERP
Support- og serviceaftaler
MicroPartner leverer support og service.
Vi stiller op både inden for og uden for almindelig kontortid og i weekender og helligdage. Alle support- og serviceaftaler tilpasser vi til behov og præferencer.
On-Premise og hosted
MicroPartner drifter også Microsoft Dynamics 365 On-Premise løsninger og hosted Microsoft CRM. I sidstnævnte betaler man en fast omkostning pr. bruger. Vi drifter også ERP-løsninger.
MicroPartners servere står i et moderne, redundant hosting-miljø med backup, nødgeneratorer til strømsvigt og alle moderne funktioner.
Referencer
Vedligeholdelse og videreudvikling er en naturlig del af systemets livscyklus
Et relevant system
Vedligeholdelse og videreudvikling viser sig igen og igen at være afgørende for, om systemet er relevant og optimalt i forhold til skiftende forretningsmæssige omgivelser. Det handler om kontinuerlig forankring i organisationen.
Vedligeholdelse
Vedligeholdelse drejer sig om at rette opståede fejl og sikre, at det leverede system fungerer. Videreudvikling fokuserer på at rette uhensigtsmæssigheder i eksisterende processer og bygge nye funktioner. Det kunne eksempelvis være når I vil opbygge en ny kommunikationskanal til jeres kunder.
Videreudvikling
Vi ser videreudvikling af CRM-og ERP-løsningen som en naturlig del af systemets livscyklus. Nye behov opstår løbende, og forretningsprocesser ændrer sig over tid. Nye funktioner bliver ligeledes taget i brug i takt med, at brugernes kendskab og erfaring vokser. Både vedligehold og videreudvikling bør være en integreret del af systemets livscyklus.
CRM-ansvarlig/ERP-ansvarlig
Vi anbefaler, at I udpeger en ansvarlig til at stå for den interne koordinering i implementeringsfasen. Efterfølgende bør I også have en ”CRM-ansvarlig/ERP-ansvarlig” til at sikre forsat vedligehold og videreudvikling.
Den CRM-/ERP-ansvarliges opgaver
Opgaven er at indsamle ændringsbehov i eksisterende processer, komme med ideer til nye tiltag og sikre at CRM- og ERP-systemet forsat er på linje med forretningsstrategien.
Fra forretningskonsulent til sparringspartner
Internt hos MicroPartner bliver den primære forretningskonsulent fra implementeringen nu en sparringspartner. Konsulentens indgående kendskab til den leverede løsning og jeres marked giver et godt langsigtet samarbejde med jeres CRM-ansvarlige/ERP-ansvarlige. Nye behov og forretningsmæssige krav kræver som regel kontinuerlige tilpasninger af løsningen i takt med udviklingen af virksomhedens kundekontakt.
Dynamics 365
En nemmere hverdag med CRM
Få et uddannelsesforløb i CRM og ERP til dine medarbejdere
Værdiskabelse gennem viden
Hver enkelt forretningsproces i et system skal skabe værdi for kunder, brugere og ledere. Værdien vokser, når de rette mennesker har den rette viden om de understøttede forretningsprocesser. Og forstår at bruge systemet. Derfor udgør uddannelse en integreret del af alle vores CRM-og ERP-projekter.
Uddannelse i CRM og ERP
Uddannelse af nye medarbejdere og efteruddannelse af eksisterende brugere er essentiel for den langsigtede forankring af CRM/ERP i organisationen.
Uddannelsen kan komme fra MicroPartner eller leveres af interne trænere hos jer selv.
Undervisning i løsning
Vi står gerne for skræddersyet uddannelse i kundens tilpassede løsning. Og selvfølgelig kan vi også undervise i standardversionerne af Microsoft Dynamics 365. Den slags uddannelsesforløb er ofte en god start på et implementeringsprojekt, fordi de udvalgte medarbejdere opnår en dybere forståelse for, hvad standardløsningen tilbyder. Og dermed også hvad den ikke tilbyder – når den ”pakkes ud af kassen”.
Uddannelsen klæder udvalgte medarbejdere på til at indgå i designgruppen, som skal kortlægge system-understøttelsen af udvalgte forretnings- og kundeprocesser.
Fra forretningsprocesser til kundeprocesser: Læs hvordan du får styr på dine kundeprocesser.
Kontakt os for at høre nærmere eller for en personlig demonstration
Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.
Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.