Hvad er Dynamics 365 Field Service?
Microsoft Dynamics 365 Field Service er en af applikationerne under Dynamics 365 paraplyen.
Dynamics 365 Field Service er et CRM-system, som hjælper dig med at styre og effektivisere processer inden for Field Service.
Field Service henvender sig til virksomheder, som kører ud til deres kunder som fx teknikere, tømrer, elektrikere, VVS’er etc.
Hvad kan I bruge Field Service til?
Med Dynamics 365 Field Service kan I få ordrestyring, kalenderstyring og teknikerbesøg ind i CRM. I har adgang til kalenderstyring, som lader jer optimere teknikernes tid. I kan bruge automatisk planlægning, der minimerer rejsetiden, reagerer på forsinkelser, annulleringer og hasteopgaver. I har adgang til et kort, der viser, hvor de jeres teknikere befinder sig, så I let kan finde den nærmeste tilgængelige tekniker til jobbet.
Overvågning af udstyr
Med Connected Field Service kan I via IoT-sensorer overvåge jeres kunders udstyr, og få besked hvis der opstår et problem. I kan sørge for, at der bliver sendt en tekniker til kunden, som kan udbedre fejlen. Med Mixed Reality værktøjer som Dynamics 365 Remote Assist-videoopkald kan erfarne teknikere hjælpe og guide mindre erfarne teknikere i realtid. Derudover har teknikerne adgang til Dynamics 365 Guides, som lader dem søge efter løsningsmuligheder i forbindelse med fejludbedring.
Forudsigende og proaktiv service
Field Service giver virksomheder mulighed for at levere forudsigende og proaktiv service, der forbedrer kundetilfredsheden, problemløsningsraten og produktiviteten gennem avanceret planlægning, optimering af ressourcer og brug af mobile enheder.
Field Service kombinerer Azure IoT og Mixed Reality, som kan hjælpe virksomheder med at transformere og gå fra en dyr planlagt servicemodel til profitoptimeret rettidig forudsigende vedligeholdelsesmodel.
Med Dynamics 365 Field Service kan I få ordrestyring, kalenderstyring og teknikerbesøg ind i CRM og via IoT-sensorer overvåge jeres kunders udstyr, og få besked hvis der opstår et problem
Dynamics 365 Field Service hjælper jer bl.a. med:
Field Service – sådan virker det
En platform der kan udvides
I kan vælge at begynde med en enkelt applikation og bygge ud i takt med, at behovet opstår, og organisationen kan følge med.
I integrerer problemfrit de øvrige applikationer inden for fx Project Operations og Customer Service, som giver jer mulighed for at samle systemerne og skabe forbindelse mellem forskellige teams for at understøtte jeres virksomheds vækst.
I har mulighed for at benytte jer af forskellige add-ons som fx Bisnode og Mailchimp.
Derudover kan I også bruge Customer Voice, som lader jer indhente feedback fra spørgeundersøgelser som fx tilfredshedsundersøgelser.
Hvordan kan MicroPartner hjælpe?
For at få mest værdi ud af Dynamics 365 Field Service skal løsningen afspejle jeres virksomhed og jeres måde at arbejde på. Måske har I behov for yderligere funktioner og integrationer, som passer netop til jeres behov?
Vil du vide mere?
+45 4345 0660
Funktioner i Microsoft Dynamics Field Service
En smartere måde at planlægge ressourcer på
Med Field Service kan I sende den rette tekniker på det rette tidspunkt via planlægningsanbefalinger baseret på kunstig intelligens.
Med Field Service har I adgang til kalenderstyring, som lader jer optimere teknikernes tid. I kan bruge automatisk planlægning, der minimerer rejsetiden, reagerer på forsinkelser, annulleringer og hasteopgaver. Via et planlægningsområde og interaktivt kort, kan I planlægge ressourcetildelinger med de nærmeste og mest tilgængelige teknikere.
I kan kombinere Field Service med Customer Service og på den måde få en enkelt prioritering af opkald og udsendelse af teknikere.
De rigtige ressourcer på de rigtige tidspunkter
Løs problemerne første gang
Med Field Service kan I give teknikerne adgang til forskellige værktøjer som Dynamics 365 Guides og mixed reality-værktøjer, der indeholder trinvise fremgangsmåder. Teknikerne kan bruge værktøjerne, når de udfører vedligeholdelse.
Med Field Service kan I give teknikerne adgang til Dynamics 365 Guides og mixed reality-værktøjer, der indeholder trinvise fremgangsmåder. Teknikerne har adgang til værktøjerne ”on-site”, når de udfører vedligeholdelse.
Med Dynamics 365 Remote Assist-videoopkald kan erfarne teknikere hjælpe og guide mindre erfarne teknikere i realtid.
Med Field Service kan I spore alle serviceaktiviteter, også når I er offline.
Via mobilappen kan teknikerne på farten få adgang til trinvise anvisninger, kundedata, fotos, videoer og stemmenoter. De kan sågar administrere arbejdsordrer og aftaletidsplaner på farten.
Med Field Service kan teknikerne få hjælp af robotter, der kan finde kunde- og produktoplysninger ved hjælp af Guides.
Mixed Reality – sådan virker det
Connected Field Service – send kun teknikere, når der er brug for dem
Proaktiv service med Connected Field Service
Via IoT-data er I altid et skridt foran. Med IoT-sensorer kan I levere rettidig prædiktiv vedligeholdelse og undgå serviceopkald, ved at registrere og løse problemer eksternt, før de eskalerer.
Via IoT-sensorer kan I overvåge jeres kunders udstyr og få advarsler, hvis udstyret ikke performer som det skal. I kan sende en tekniker til kunden og få løst problemet hurtigt.
Med Field Service kan I levere en forudsigelig kundeservice, som øger kundetilfredsheden. I kan kommunikere proaktivt med jeres kunder via automatiserede stemme- og tekstpåmindelser om aftaler.
I kan bruge Power Automate generede spørgeundersøgelser, som sendes ud efter et opkald til at få bedre kundeindsigt. I kan få en forbedret proaktiv service via AI-baserede forslag på basis af IoT-beskeder og til hændelsestypevalg for arbejdsordrer.
Connected Field Service – sådan virker det
Kundehistorie: Synap IoT
Synap IoT
Synap IoT bruger IoT-devices til at overvåge køleenheder i fødevare- og medicinalindustrierne. Via forskellige Microsoft produkter, herunder Connected Field Service, har Synap IoT fået en end-to-end løsning, som lader dem opbevare, analysere og kommunikere data til deres kunder visuelt.
En komplet løsning
”Synap IoT arbejder med IoT-devices, som kan forbindes via kundernes trådløse netværk, kabel netværk eller Narrowband IoT (4G netværk), hvilket betyder, at vores devices kan fungere alle steder i verden.
Vores devices monitorerer kølemoduler i de rum, hvor der bliver opbevaret fx madvarer eller medicinske prøver. Vi sikrer, at tingene er opbevaret korrekt, og at vi bliver alarmeret, hvis temperaturen begynder at stige eller falde for meget.
Microsoft er det vi kalder legoklodskassen og har således alle de klodser, vi skulle bruge for at bygge løsningen i samarbejde med MicroPartner . Azure IoT-suiten er grundstenen for IoT-delen, mens den operationelle del er Dynamics 365 Connected Field Service. Vi bruger også en Power Apps Portal til at kommunikere med slutbrugeren. ”
Peter Jordan, grundlægger & CEO, Synap IoT
Kundehistorier: Yougenio og Michelin
Kundehistorie: Yougenio
Se hvordan italienske Yougenio, der tilbyder sine services via en e-handels platform, bruger Field Service for at skabe en bedre kundeoplevelse.
Kundehistorie: Michelin
Se hvordan Michelin bruger Field Service til at skabe bedre kundeoplevelser gennem deres app Michelin Onsite.
Priser
Field Service | Prisen for brugerens første Dynamics 365-app | Prisen for brugerens efterfølgende kvalificerende Dynamics 365-app |
---|---|---|
Field Service | 597,90 kr. pr. bruger/måned | 125,90 kr. Pr. bruger/måned |
Remote Assist | 409,10 kr. pr. bruger/måned | 125,90 kr. Pr. bruger/måned |
Guides | 409,10 kr. Pr. bruger/måned | 409,10 kr. Pr. bruger/måned |
Customer Insights | Fra 9.440,10 kr. pr. lejer/måned | Fra 6.293,40 kr. Pr. lejer/måned |
Customer Voice | 629,30 kr. 2.000 undersøgelsessvar pr. lejer/måned. | 629,30 kr. 2.000 undersøgelsessvar pr. lejer/måned. |
PRISERNE ER EKS. MOMS.
MicroPartner tager forbehold for evt. prisændringer fra Microsoft.
Priserne er vejledende. Fx kan det at kombinere forskellige licenser betyde, at prisen pr. licens pr. måned bliver billigere.
Kontakt os derfor for at få et tilbud.
Kontakt os her eller på +45 43 45 06 60.
Kontakt os for at høre nærmere eller for en personlig demonstration
Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.
Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.