Microsoft Copilot
AI værktøjer til Microsoft Dynamics 365
Brugen af kunstig intelligens er vokset eksponentielt i løbet af det sidste halve år, og Microsoft er nu også på vej med en række AI-drevne værktøjer til Microsofts CRM system (Dynamics 365) og ERP-platform (Business Central), der får fuldt integrerede AI-værktøjer.
I denne artikel dykker vi ned i de enkelte programmer og fortæller nærmere om, hvordan Microsoft Copilot skaber en ny dagligdag ved bringe næste-generations AI ind i dine arbejdsopgaver.
Herunder kan du se en meget kort forklaring af, hvordan Microsoft Copilot fungerer.
Dynamics 365 sales og Viva Sales
Bruger du Dynamics 365 Sales og Viva Sales, kommer Copilot også med en hjælpende hånd til en lang række af daglige scenarier for en typisk sælger.
Viva Sales kan generere forslag til indhold baseret på kundeemails, såsom svar på en forespørgsel eller en anmodning om et tilbud – inklusive data, der er specifikt relevant for modtageren, såsom priser, tilbud og deadlines. Sælgeren vælger simpelthen den passende mulighed, og Copilot vil så generere et svar til sælgeren, som derefter kan tilpasses sælgeren, hvis det er nødvendigt. Svaret trækker på kombinerede data fra Microsoft Graph og CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365).
Eksempelvis kan en sælger få Copilot til at generere en e-mail, der foreslår et mødetidspunkt med en kunde, inklusive et foreslået mødedato og tidspunkt baseret på sælgerens tilgængelighed i Outlook-kalenderen.
Desuden er der også lanceret en feedbackmekanisme, der giver sælgere mulighed for at bedømme det AI-genererede indhold med en tommelfinger op eller tommelfinger ned, hvilket hjælper til med at forfine og forbedre fremtidige svar. Sælgere kan også forbedre genererede resultater ved at give en ny prompt, der skaber et opdateret svar, som bygger på tidligere foreslåede udkast og nye data.
Her kan man se, hvordan det AI-foreslåede svar kan tilpasses, så svaret bliver helt rigtigt til kunden.
Følg op med kunder med AI-genererede opsummeringer
Sælgere bruger ofte adskillige timer hver dag på opkald med potentielle kunder og eksisterende kunder – og næsten lige så meget tid på at opsummere samtalerne og skemalægge aftaler til opfølgning. Her kan Copilot hjælpe med automatiserede opsummeringer af nøgleemner, problemer og bekymringer, der blev diskuteret under mødet.
I Viva Sales bruger den nye Copilot-funktion naturligt sprog med hjælp af Azure OpenAI Service til intelligent at udforme en opsummering af et opkald med handlingspunkter og opfølgningsdatoer baseret på CRM- og mødedata. Opsummeringer kan genereres for forskellige mødetyper i Teams, herunder flerpersoners- og interne opkald, hvilket hjælper sælgere med at holde sig organiserede og have styr på vigtige salgsmøder, der ofte kan have meget indhold.
Dynamics 365 Customer Service
Copilot i Dynamics 365 Customer Service giver kundeservicemedarbejderne mulighed for at levere en forbedret og mere effektiv kundeservice. Dynamics 365 Copilot udarbejder kontekstbaserede svar på spørgsmål både i chat og e-mail og giver samtidig en interaktiv chatoplevelse, hvor den kunstige intelligens kan trække data fra virkensomehden videnbaser og de enkelte kunders sagshistorik.
Dynamics 365 Marketing
Ved at bruge Copilot i Dynamics 365 Marketing kan du oprette et nyt kundesegment blot ved at beskrive det ønskede segment med egne ord ved hjælp af den nye AI-baserede ”query assist feature”. Det kan gøre det langt mere effektivt at skabe nye målrettede segmenter i markedsføringen.
Marketingsmedarbejdere kan også bruge Dynamics 365 Copilot til at skabe inspirerende nye forslag til e-mailkampagner baseret på simple anmodninger. Copilot giver forslag baseret på indtastede nøgleemner, organisationens eksisterende marketing-e-mails samt fra en række internetkilder for at øge relevansen af genererede idéer.
Power Virtual Agents
Power Virtual Agents er en ”low code” tilgang til at opbygge chatbots med en intuitiv visuel træk-og-slip-metode. Og ligesom de fleste industrielle bot-værktøjer har det hidtil været op til skaberen at oprette samtaleemner og konfigurere dialogflow.
Men det er ved at ændre sig med den nye “conversation booster” funktion i Power Virtual Agents.
Normalt, når en bot støder på et spørgsmål eller svar, som den ikke er blevet trænet på, kan den kun reagere på to måder: bede brugeren om at omformulere spørgsmålet eller tilbyde at forbinde til en menneskelig agent. Nu kan du via AI forbinde din chatbot til dine nyeste og mest nyttige datakilder, så som interne og eksterne virksomhedswebsites, og chatbot’en kan straks begynde at bruge disse data til at konstruere et svar.
Business Central
Fremragende produktbeskrivelser i online butikker øger salget ved at få produkterne til at skille sig ud fra mængden. Dog kan det være udfordrende at producere konsekvent engagerende beskrivelser på forespørgsel, især når der skal skrives produktbeskrivelser til dusinvis eller endda hundredvis af lignende produkter.
Copilot i Microsoft Dynamics 365 Business Central hjælper små og mellemstore virksomheder med at bringe nye produkter hurtigere på markedet ved at generere AI-baserede produktbeskrivelser. Denne Copilot-funktion foreslår tekster til fængende produktbeskrivelser, der er tilpasset din virksomheds brand ved hjælp af produktets titel og nøgleattributter så som farve, materiale og størrelse. Du kan nemt tilpasse teksten til din foretrukne skrivestil ved at vælge tone og længde og foretage eventuelle nødvendige ændringer, inden du gemmer teksten. Business Central-kunder kan problemfrit offentliggøre de nye produktbeskrivelser på deres Shopify-butik med blot få klik.
En ny måde at arbejde på
Microsoft Copilot er et yderst spændende projekt, der har mulighed for at ændre vores måde at arbejde på. Copilot er i skrivende stund i en fase med lukkede preview-sessioner for at justere og forbedre brugeroplevelsen.
Selvom adgangen til Copilot endnu ikke er for alle, kan det være en god ide at forberede sig på den banebrydende AI-teknologi. Vi kan allerede nu begynde at danne et billede af potentialet ved AI og identificere arbejdsområder, hvor AI’en kan optimere vores arbejdsgange og forbedre vores resultater.
Copilot kan blive et af de mest være en uvurderlig værktøjer i vores arbejde med Microsofts systemer, og vi ser frem til at se, om potentialet bliver indfriet, når Copilot endelig bliver lanceret.
Du kan også læse om, hvordan Copilot kommer med brugbare AI-værktøjer i Word, Excel, Teams, Power Point samt hvordan integrationen med Outlook gør det daglige arbejde med emails en smule lettere.
Vi er naturligvis klar med flere og mere dybdegående artikler, så snart Copilot er frit tilgængeligt.
Af Dennis Rasmussen
Office 365 & Dynamics 365 konsulent
Micropartner
Kontakt os for at høre nærmere eller for en personlig demonstration
Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.
Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.
Fandt du ikke det, du ledte efter?
Indtast din søgning her
MicroPartner A/S
Rådhusstræde 8A
4600 Køge
Tlf.: +45 4345 0660
info@micropartner.dk
CVR-nr.: 26143381