Fokus på at styrke salgsprocesser og kundeindsigt
En effektiv og lærende salgsorganisation
Legepladsproducenten KOMPAN er i vækst og øger sin markedsandel globalt. Med flere sælgere i folden og øget fokus på at styrke salgsprocesser og kundeindsigt har KOMPAN implementeret Microsoft Dynamics 365i foreløbigt 12 ud af 20 lande. Resultatet er en mere effektiv og samtidig lærende salgsorganisation, der har fået dybere indsigt i kundernes færden og behov.
En succesfuld tilgang
KOMPAN udvikler legepladser og udendørs fitnessredskaber til børn, unge og voksne baseret på forskning. Lege- og sportsmiljøernes design og funktioner styrker menneskers kognitive færdigheder, og denne vidensbaserede tilgang til produktudvikling er succesfuld verden over.
Succesen har øget den globale salgsstyrke, men også skabt behov for mere stringens i salgsprocesserne og en mere intelligent tilgang til kundedata og kunderejsen på tværs af 20 lande.
Et standard værktøj, som let kan tilpasses
Et intelligent CRM-system
”Vi stod for nogle år siden med et ældre CRM-system, samt fem forskellige versioner af vores ERP-system. I forbindelse med at vi opgraderede alle lande til seneste version af Microsoft NAV, skulle vi vælge et nyt, intelligent CRM-system, der kunne lette salgs- og marketingprocesserne.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, IT, KOMPAN A/S.
Standardværktøj som kan tilpasses
“Nem adgang, understøttelse af mobile arbejdsprocesser og hurtig indsigt i kundedata var vigtige funktionaliteter. Men helt afgørende var det, at vi fik et standardværktøj, som vi kunne tilpasse til særlige behov i de enkelte lande.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, IT, KOMPAN A/S.
Kundeprofil
KOMPAN
KOMPAN er en dansk virksomhed, der producerer og leverer legeredskaber og legepladser, samt aktiviteter til leg og sport globalt.
KOMPAN ønsker at bidrage til et gladere og sundere samfund og baserer sin produktudvikling på forskning om kognitiv udvikling gennem fysisk aktivitet.
Hvert år leger eller træner 150 millioner mennesker på en KOMPAN lege- eller sportsløsning – børn, teenagere og voksne.
Læs mere her.
Tæt på formidabelt samarbejde
Nem opgradering og vedligeholdelse
I dag er 450 brugere i 12 lande overgået til Dynamics 365, og med udgangen af 2019 er 600 brugere i 20 lande oppe at køre på platformen.
Værktøjet lever fuldt ud op til it-afdelingens forventninger om nem opgradering og nem vedligeholdelse, ligesom funktionaliteterne i de enkelte moduler bringer virksomheden betydeligt tættere på kunderne. Dog savnede KOMPAN proaktivitet fra den it-partner, de havde valgt.
Manglende commitment fra daværende it-partner
”Det virkede umiddelbart som en rigtig beslutning at få en ny it-partner på banen med indførelsen af den nye CRM-løsning.
Men deres commitment var ikke på niveau med MicroPartners, som i årevis havde supporteret os på den gamle CRM-løsning, SalesLogix, og som i øvrigt supporterer vores driftsafdeling med bl.a. database- og performanceoptimering.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, IT, KOMPAN
MicroPartner igen “trusted advisor”
MicroPartner orienterede os fx om vigtige ændringer i Microsofts licensstruktur og rådgav os løbende på væsentlige områder, selvom de ikke vandt ordren.
I 2017 blev MicroPartner igen vores trusted advisor, og jeg vil sige, at samarbejdet er tæt på at være formidabelt.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, IT, KOMPAN
MicroPartner kan noget, som mange ikke kan
Dag-til-dag sparringspartner
”MicroPartner kan noget, som mange ikke kan – nemlig at være dag-til-dag sparringspartner og bidrage til løbende systemudvikling, uden at det hver gang kræver analyse, kontraktoplæg og flere måneders ventetid for brugerne.
De tager vores problemer til sig og løser dem med det samme. Det giver stor tryghed.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, IT, KOMPAN A/S.
Sådan styrker Dynamics 365 salgsarbejdet i KOMPAN
Fuld integration mellem Dynamics CRM og Office 365
Bedre indsigt i kunderejsen og kundeadfærd
Al kommunikation, tegninger og planlægning mellem interne teams og eksterne kunder er samlet ét sted
Dataanalyse med Power BI, som giver indsigt i salgsnøgletal på kundeniveau
Om løsningen
En lærende organisation
KOMPAN valgte Microsoft Dynamics 365 Sales, som ensretter salgsprocesserne på tværs af landene, men samtidig tager hensyn til kulturelle forskelle i måderne at tilgå markedet.
Vi puljer vores erfaringer og giver dem videre
”Det er ikke ren plug & play at rulle CRM-løsningen ud. I nogle lande skal vi tage hensyn til særlige rabataftaler, i andre lande bygger de deres kundekommunikation anderledes op. Til gengæld er det vores mål at skabe et community – en lærende organisation – hvor de funktionaliteter, vi udvikler i ét land også tilbydes til andre. Vi puljer vores erfaringer og giver dem videre.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, KOMPAN
En nemmere hverdag
Med Dynamics CRM har KOMPAN gjort det nemmere for sine sælgere at skabe vækst. De kan håndtere opgaver mobilt og har dermed fået fjernet nogle arbejdsopgaver fra skrivebordsstolen.
Informationer samlet ét sted
Al kommunikation mellem arkitekter, designere, projektledere og kunder er samlet ét sted, så alle har adgang til senest opdaterede filer og tegninger, hvilket reducerer fejl i tilbudsprocessen. Derudover sikrer integrationen med BI, at alle salgsnøgletal er integreret i løsningen.
Uden slutdato
”Vi skubber hele tiden grænsen for, hvad systemet selv skal kunne svare på for at frigive tid i salgsorganisationen og frigive tid til at styrke kunderelationen. Det er et langt, sejt træk, og rejsen har ingen slutdato.”
Stig Højmark Jensen, CRM-Manager, KOMPAN
Læs flere kundehistorier her
Kontakt os for at høre nærmere eller for en personlig demonstration
Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.
Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.
Fandt du ikke det, du ledte efter?
Indtast din søgning her
MicroPartner A/S
Rådhusstræde 8A
4600 Køge
Tlf.: +45 4345 0660
info@micropartner.dk
CVR-nr.: 26143381