Hvad er Customer Insights – Journeys
Microsoft Dynamics 365 Marketing skiftede i september 2023 navn, og er nu kendt som “Customer Insights – Journeys”. I samme ombæring blev det slået sammen med “Customer Insights – Data”, og begge services er samlet som “Customer Insights”, som er en af de mange applikationer under Dynamics 365 paraplyen.
Customer Insights – Journeys er et CRM-system, som hjælper jer med at styre og effektivisere processer inden for Marketing.
Hvad kan I bruge Dynamics 365 Customer Insights – Journeys til?
Dynamics 365 Customer Insights – Journeys er en komplet marketing automation platform, som lader jer styrke din kommunikation og skabe kunderejser, som kan pleje leads, så de er klar til salg.
Læs mere om funktionerne i Customer Insigths – Journeys.
Customer Insights - Journeys er en komplet marketing automation platform, som lader jer styrke jeres kommunikation og skabe kunderejser, som kan pleje leads, så de er klar til salg.
Customer Insights – Journeys giver jer mulighed for bl.a.:
Customer Insights – Journeys – sådan virker det
En platform der kan udvides
I kan begynde med Marketing og bygge ud i takt med, at behovet opstår, og organisationen kan følge med.
I kan uden problemer integrere Marketing med de øvrige applikationer fx Sales og Kundeservice, som giver jer mulighed for at samle systemerne og skabe forbindelse mellem forskellige teams for at understøtte jeres virksomheds vækst.
I har også mulighed for at benytte jer af forskellige add-ons som fx Teams, Office 365, Customer Voice, Customer Insights samt Sales Insights.
Hvordan kan MicroPartner hjælpe?
For at få mest værdi ud af Dynamics 365 Customer Insights – Journeys skal løsningen afspejle jeres virksomhed og jeres måde at arbejde på. Måske har I behov for yderligere funktioner og integrationer? Tilpasninger kan både være enkle såvel som forkromede.
Kundehistorie: Norican
Norican Group er i gang med en digital transformation af hele forretningen. Transformation skal styrke salgsmedarbejderne i deres daglige arbejde og optimere processerne for at have overblik over pipeline, drift og kundefastholdelse. De anvender Microsoft Dynamics 365 Sales og Dynamics 365 Customer Insights – Journeys som en del af transformationen.
Funktioner i Customer Insights – Journeys
Brug kunderejser til at skabe en stærkere pipeline
Med Dynamics 365 Customer Insights – Journeys kan I gøre købsoplevelser mere personlige ved hjælp af kunderejser. I kan bruge informationer om købsadfærd og præferencer til at levere det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt i den rigtige kanal. I kan oprette beskeder, der udløses af bestemt adfærd som fx køb, returnering og betalinger.
Tiltræk de rette kundeemner
I kan tiltrække de rette kundeemner ved at køre målrettede marketingkampagner på tværs af kanaler.
I kan bruge:
- Website, herunder landing pages og web forms
- Events
- Telemarketing
- SMS integration
- LinkedIn integration
Skab hurtigt nyt marketing indhold
I kan hurtigt skabe nyt indhold til kampagner med marketing automation værktøjer som fx redigerbare templates, content blokke og design værktøjer. I har mulighed for at dele indholdet med andre i organisationen, og genbruge indholdet til nye kampagner.
Automatiser godkendelsesprocessen
I kan bruge Power Automate til at strømline godkendelsesprocessen af indholdet.
Event management
Planlæg fysiske og digitale events
Med Dynamics 365 Customer Insights – Journeys får I adgang til enkel event management. I kan planlægge fysiske og digitale events og seminarer via en eventportal. Her kan I administrere tilmeldinger, sessioner, key note speakers og lokalelogistik. I kan bruge QR-koder og ventelister samt integration til ON24 eller andre webinartjenester til digitale events.
I kan også bruge Microsoft Teams til at afholde møder og webinarer for personer både i og uden for jeres organisation. Læs mere om online arrangementer her.
Microsoft Teams
Med Teams kan I holde møder live for personer både i og uden for jeres organisation. I har mulighed for at invitere op til 10.000 deltagere.
Læs mere om Teams og Live Begivenheder.
Med live beginvenheder i Teams har I bl.a. mulighed for:
- At optage jeres event og dele det med deltagerne på et senere tidspunkt.
- At chatte med deltagerne før, under og efter mødet.
Microsoft har nu også en kraftig opgraderet udgave af Teams kaldet “Teams Premium. Her er der langt flere event management værktøjer samt forbedret sikkerhed, beskyttelse af copyrigthtet materiale og mange andre nye muligheder. Læs mere om Teams Premium.
Kør salg og marketing parallelt
Styrk samarbejdet mellem salg og marketing
Med Dynamics 365 Customer Insights – Journeys kan I køre salg og marketing parallelt og styrke samarbejdet. I kan skabe en enkelt delt visning over de varmeste kundeemner med data fra Dynamics 365 Sales over kontakter, leads og salgsmuligheder.
Målret indsatsen til de varmeste leads
I kan identificere, fokusere og lukke aftaler med de bedste firmaer via tilpasset, firmabaseret indhold og aktiviteter, der plejer kundekontakten.
Tilpas købsrejser
I kan få jeres kunde pipeline til at vokse med relevant indhold og tilpassede købsrejser.
Overvåg og prioriter leads
I kan overvåge og prioritere leads på tværs af jeres touchpoints via lead scoring.
Salgsklare leads
I kan øge produktiviteten og forbedre koordinering mellem salg og marketing med workflows, der automatisk leverer slagsklare leads til salg. Customer Insights – Journeys kan hurtigt skrive og sende emails til udvalgte modtagere ved hjælp af ”send nu funktionen”.
Gør samarbejdet mere enkelt
I kan gøre samarbejdet mere enkelt via Microsoft 365 værktøjer, delte kalendere og synliggøre jeres teams arbejde med kampagner og leads.
Træf kvalificerede beslutninger med Customer Insights – Journeys
Målret jeres indsats
I kan bruge enkle ord og vendinger til at definere eller se modtagerne i det segment, I vil målrette jeres indsats imod.
Prioriter leads
I kan priortere leads ved hjælp af lead scoring. I kan bruge Dynamics 365 Customer Insight – Data til løbende at få opdateret information om målgrupper og lead scoring baseret på information fra forskellige datakilder.
Overblik med dashboards
I kan øge effektiviteten af marketing via indsigt fra dashboards og analyse værktøjer, som giver jer mulighed for at justere jeres kampagner fremover.
Test indholdet
Med Dynamics 365 Customer Insights – Journeys kan I teste og vælge det rette indhold via A/B split test. I kan sende budskaber på det rigtige tidspunkt for at forbedre klikrater ved hjælpe af automatiseret “scheduling” og spam score værktøjer.
Forstå jeres kunder
I kan blive bedre til at forstå jeres kunders behov ved at overvåge jeres kunderejser og indsamle informationer ved hjælp af spørgeundersøgelser fra Dynamics 365 Customer Voice.
Sådan fungerer Customer Voice
Skab vækst med en fleksibel marketingplatform
Tilpas marketing til jeres behov
I kan tilpasse marketing til jeres behov ved hjælp af visuelle redigeringsværktøjer til at bygge og udrulle processer til web eller mobil apps.
Integrer data
I kan let integrere data fra Dynamics 365 og tredjepart applikationer og systemer. I kan automatisere processer via indbyggede workflows eller skabe jeres egne workflows med Power Automate.
Overhold lovgivning
Med Dynamics 365 Customer Insights – Journeys kan I markedsføre jer globalt og stadig overholde privatlivspolitikker og lovgivninger, herunder GDPR. I kan drive jeres marketingaktiviteter baseret på jeres målgruppes samtykke.
Tilføj kanaler
I kan tilføje kanaler til jeres kunderejse gennem API’er og tredjepart add-ons for at nå bredere ud.
Sådan arbejder I med Customer Insights – Journeys
Tilføj kunstig intelligens
Med kunstig intelligens kan I give jeres medarbejdere mulighed for at tage bedre og mere effektive beslutninger ved at konvertere data til indsigt:
CUSTOMER INSIGHTS - DATA
Med Dynamics 365 Customer Insights – Data får I en 360 graders visning af kunder. I kan få indsigt, der gør det muligt at skabe tilpassede kundeoplevelser.
SALES INSIGHTS
Med Sales Insights, der er et add-on til Dynamics 365 Sales, kan I øge jeres salg og få en bedre beslutningsproces med data baseret på kunstig intelligens.
Vil du vide mere?
+ 45 43 45 06 60
Vores team af erfarne og dedikerede konsulenter står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så du kan træffe den bedste beslutning. Uanset om du har brug for rådgivning, eller hvis du ønsker at få en personlig demonstration, så er vi klar til at hjælpe.
Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.