Denne artikel udforsker spændende nyheder inden for AI-teknologi i Business Central, der giver din virksomhed stærke AI-værktøjer til at håndtere produktbeskrivelser, afstemning af konti, AI-chat og integration af AI til custom AL-løsninger. Lad os dykke ned i, hvordan disse funktioner gør arbejdsgange mere effektive og forbedrer brugeroplevelsen.

OBS: Flere funktioner er blot i preview lige nu.

AI-genererede produktbeskrivelser

Fremragende produkter fortjener en imponerende præsentation, men at skabe engagerende produktbeskrivelser for mange lignende varer i din onlinebutik kræver tid, færdigheder og kreativitet. Med Business Central kan du fremskynde lanceringen af dine produkter ved hjælp af AI-drevne produktbeskrivelser direkte i din lagerstyring. Copilot gør hele processen problemfri, fra at uploade et billede til Business Central til AI-genererede forslag til markedsføringskopier baseret på produktattributter som farve og materiale, indtil det er klar til publicering i din onlinebutik med blot nogle få klik.

Sådan fungerer det

Her er et eksempel, hvor Business Central er integreret med en Shopify-baseret webshop.

  • Start med et billede

    Opret en ny post ved at uploade et billede. Business Central analyserer billedet og foreslår automatisk en matchende kategori fra din liste over varekategorier. Kunder, der har konfigureret kategorier med skabeloner og standardattributter, drager fordel af, at alle disse automatisk tildeles, hvilket reducerer manuel dataindtastning.

  • Opret markedsføringskopi

    Det nye område, Markedsføringstekst, som kan nås fra handlingerne på varekortet eller faktaboksen, er det sted, hvor brugerne opretter et kundeklar, omfattende produktbeskrivelse, der kan bruges i alle marketingaktiviteter.

  • Få forslag drevet af AI

    Business Central bruger Azure OpenAI og GPT-teknologi til at foreslå en overbevisende produktbeskrivelse baseret på varens attributter, kategori og navn (beskrivelse). Få flere forslag, eller føj dem til dit udkast for at skrive den perfekte beskrivelse. Gennemgå og rediger, før du gemmer

  • Tilpas forslag

    Brug vinduet Opret med Copilot til at justere forskellige sprogparametre såsom formatet, tonen og kvaliteten for at fremhæve. Vælg præcist, hvilke attributter der skal inkluderes, når tekst genereres.

  • Udgiv til Shopify

    Kunder, der forbinder Business Central til Shopify vha. vores udvidelse nu, drager fordel af nye handlinger på varekortet og listen. Send varen direkte til din Shopify-butik for at begynde at sælge med det samme. Det følger dine butiksindstillinger og kan omfatte oplysninger som f.eks. varebilledet, markedsføringsteksten, lagerbeholdningen og prisen.

Eksempel på opsætning af en varetekst ved hjælp af Copilot i Business Central. (Kilde: Microsoft)

Chat med Copilot

Hverdagen er meget ofte samtaler med kolleger, kunder og leverandører for at få indsigt og løse problemer. Nu hjælper Dynamics 365 Copilot dem med at fortsætte med et helt naturligt talesprog i Business Central, hvor chat drevet af kunstig intelligens hjælper med arbejdet med virksomhedens data. Copilot i Business Central transformerer, hvordan folk bruger Business Central, ved at give medarbejdere mulighed for at udtrykke sig på deres eget sprog.

Funktionsdetaljer

Mens Copilot er i forhåndsversion, kan den hjælpe med følgende:

  • Hurtig lokalisering og adgang til data

    Du får nu mulihged for at finde frem til og tilgå data i Business Central blot ved at udtrykke det, du leder efter, i naturligt sprog. Du kan eksempelvis finde sider efter navn eller en eller flere poster baseret på deres felter og begrænsninger. Spørg f.eks. Copilot: “Vis mig den seneste salgsordre for Adatum.

  • Forklaring og vejledning

    Du får let ved at lære om Business Central-begreber, eller hvordan man udfører opgaver, baseret på den omfattende onlinedokumentation i Business Central. Spørg f.eks. Copilot: “Hvordan gemmer jeg mine listefiltre, så jeg kan bruge dem igen senere?”

Brug helt almindeligt sprog, når du skal spørge Copilot til råds. (Kilde: Microsoft)

Afstemning af bankkonti med Copilot

Bogholdere står over for opgaven med at importere kontoudtog, afstemme transaktioner med bankposteringer og sikre, at alle transaktioner er korrekt håndteret. Selvom Business Central allerede gør processen mere effektiv ved hjælp af regelbaseret transaktionsmatchning, kan den resterende opgave med at håndtere ikke-matchede transaktioner ugentligt stadig være tidskrævende og ressourcekrævende. Copilot forenkler bogføringsprocessen ved at matche flere transaktioner og foreslå finanskonti til at bogføre de tilbageværende transaktioner, hvilket reducerer det manuelle arbejde markant.

Sådan fungerer det

Funktionen Bankkontoafstemning i Business Central er blevet forbedret med:

  • Transaktionsmatching drevet af AI

    Her kan du bruge AI til transaktionsmatching, som supplerer regelbaseret matching og ydereligere reducerer det resterende antal ikke-matchede transaktioner, der kræver gennemgang.

  • AI-drevne finanskontoforslag

    Copilot foreslår den mest sandsynlige finanskonto at bogføre eventuelle resterende transaktioner til og giver mulighed for at huske en specifik transaktionsbeskrivelse til næste afstemning.

  • Indbygget demodata

    Der er indbygget demodata for evalueringsvirksomheder, der gør det nemmere at opleve og demonstrere denne Copilot-evne til andre. Demodata er tilgængelige på engelsk med 23.1 og andre sprog med 23.2.

Her kan du se en præsentation af mulighederne for bankafstemning fra Microsofts egne folk. Kilde: Microsoft.

Integrer AI med dine AL-løsninger

Azure OpenAI Service tilbyder stærke, generative AI-modeller, som vores partnere nu kan udnytte til at levere et rigt økosystem af udvidelser drevet af kunstig intelligens til Business Central. Med kun et par linjer AL-kode kan udviklere forbedre deres løsninger med generativ kunstig intelligens, der let og elegant integreres i Business Central-brugeroplevelsen og kan leveres som en del af deres tilføjelser eller tilpasninger.

Funktionsdetaljer

Den første version af Copilot-værktøjssættet tilbyder:

  • Opret forbindelse med mindre kode

    Udnyt det nye System.AI-navneområde i systemapplikationen for at oprette forbindelse til Azure OpenAI Service, og udnyt modeller som f.eks. GPT fra din AL-kode.

  • Strømlinet integration

    Bruge den nye PromptDialog-sidetype til at lyse op i generative AI-oplevelser, der ses og føles umiskendeligt som Copilot, inklusive særlige visuelle elementer og indbyggede sikkerhedskontroller for kunderne.

  • Sikker AL-udvikling

    Følg vejledningen i, hvordan du anvender principper for ansvarlig kunstig intelligens til dit design og din implementering.

  • Hold styr på administrationen

    Hjælp kunder med at opdage og styre dine funktioner ved at tilslutte nye administrative skærme.

  • Lær af eksempler

    Det er muligt at downloade eksempelkode, der er tilgængelig som en udvidelse, for at komme i gang. Det gøre læringsprocessen lidt nemmere.

Her kan du se Microsoft præsentere AI integrationen i et 50 minutters langt deep dive ned i de mange muligheder med Copilot. Kilde: Microsoft.

Datastyring

Azure OpenAI Service er i øjeblikket tilgængelig i udvalgte lande/områder. Kunder og partnere, der opretter forbindelse til Azure OpenAI Service i deres område, kræver ingen yderligere opsætning, konfiguration og intet yderligere samtykke. Når der oprettes forbindelse til Azure OpenAI Service uden for miljøets område, skal administratorer først give samtykke til‪ dataflytning på tværs af områder, før nogen Copilot-funktioner kan bruges i Business Central.

Fra opdatering 23.1 vil miljøer, der er implementeret inden for EU-grænserne, ikke være forpligtet til at give samtykke til dataflytning, men miljøadministratorer kan til enhver tid fravælge det.

Kontakt os for at høre nærmere eller for en personlig demonstration

Har Copilot og de nye AI-værktøjer vagt din interesse, sidder vi klar til at hjælpe og rådgive dig og din virksomhed. Har du lyst til en uforpligtende snak eller en gratis demonstration, er vores team af erfarne og dedikerede konsulenter altid klar.

Kontakt os i dag via formularen , og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at kontakte os direkte på Tlf.: 70 87 05 40.

Vil du vide mere?

+45 4345 0660

Fandt du ikke det, du ledte efter?

X